Til toppen av siden

Du er her: Forum
Dato/klokkeslett: 07 Sep 2010, 12:29

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 501 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 34  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sesongen 2010
InnleggSkrevet: 16 Jul 2010, 22:29 
Avlogget

1907 skrev:
Godset sliter mot slutten av begge omganger.
-
Laget har sluppet inn 9 mål det siste kvarteret av første omgang, det er desidert flest av alle i TL.
Hva er grunnen til dette? Er intensiteten høy nok på trening? Er spillerne for dårlig trent?

Det samme gjelder forøvrig Team SIF som slipper inn "bøttevis" av mål siste 20min av kampene.
Noe kan sikkert tillegges mangel på rutine og taktisk klokskap blandt unge spillere, men det er unektelig mange slitne bein utpå banen mot slutten av kampene våre, både A- og B-lag.
Sammenlignet med andre lags treninger, så vil jeg også si at vi har relativt liten intensitet på treningene våre i sesongen.
Det har vel en sammenheng med tynn stall og sårbarhet v/skader, vil jeg tro. Høyere intensitet på treningene øker jo utvilsomt risikoen for skader.
Men, er gutta godt nok trent rent kondisjonsmessig?

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jul 2010, 06:53 
Avlogget

Til-Lsk 0-0 og med det er 17.runde ferdigspilt og Godset er på 6.plass med 26p. Det er faktisk hele 13p ned til kvalikkplassen og ny kontrakt er i praksis allerede i boks! Gutta kan nå spille uten press og det er jæ... synd hvis vi fortsatt skal slite med skader utover høsten i noe som ellers kunne blitt en veldig fin plassering ved sesongslutt. Noen som har hørt noe mer ang. skaden til Marcus?

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jul 2010, 12:13 
Avlogget

Rett og slett fantastisk at vi ligger på 6 plass etter 17 runder. Vi har hatt enormt med skader på sentrale spillere, men de urutinerte som Vilsvik, Sætra, Aunan og andre har prestert bra og sørget for at vi ligger på en overraskende plassering. Deila skal har mye skryt for at han klarer å få det beste ut av spillerne. Han har endret spillesystem for at det passer de spillerne han har til rådighet. Jeg er jævla imponert av det Deila og trenerteamet gjør. Krysser fingrene for at Marcus, Aas og Steffen er raskt tilbake og kan gjøre at vi klatrer videre på tabellen.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Jul 2010, 23:25 
Avlogget
Brukerens avatar

Mht kontraktsforhandlinger minner jeg om denne artikkelen skrevet i april i år:
http://148.122.161.133/~v-fos/201004-fremtida.html

Sitat:
Hele ti spillere i dagens spillerstall har kontrakter som utløper allerede inneværende år og kan fra sommeren av fritt snakke med andre klubber. De det gjelder er Adam L. Kwarasey, Lars Cramer (p.t. utleid til Åssiden), Joel Riddez, Petar Rnkovic, Marius Boldt (p.t. utleid til Notodden), Komlan Amewou, Jo Inge Berget, André Hanssen, Steffen Nystrøm og Ola Kamara.

I tilegg har seks spillere kontrakter som utløper neste år. Spillere som Lars Stubhaug, Glenn Andersen, Kim André Madsen, Fredrik Nordkvelle, Marcus Pedersen og Øyvind Storflor kan også være ute av klubben etter 2011-sesongen.

Disse totalt seksten spillerne er - helt realistisk sett - potensielle Bosman-spillere innen utgangen av denne sesongen eller den neste. Noe som igjen betyr at de kan forlate klubben vederlagsfritt. Flertallet av disse kontraktene bør derfor forlenges - slik Blå Armé Online Fanzine ser det - innen overgangsvinduet åpner til sommeren. Spesielt gjelder dette de ti spillerne med utløpende kontrakt i desember inneværende år. Strømsgodset må derfor sette seg ned og ta en avgjørelse på hvilke spillere som ønskes med videre. Klubben har neppe økonomi til å satse på alle seksten, men vi håper det satses hardt på å beholde de største talentene.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jul 2010, 11:42 
Avlogget
Brukerens avatar

Nyheten idag om vi skal på "spillerjakt" i sommer, er STOR og deilig nyhet. Må jo tyde på at noen spytter penger inn kassa, da vi ikke får lov av NFF til dette pga vår økonomiske status.

Viser igjen at det skjer mye positivt, selv om de siste par ukene har vært preget av det motsatte.

Nielsen på leieavtale ut sesongen, høres bra ut. Også om vi kunne SN nordover prompte og få inn Haugen/Knarvik i stedet, hadde vært flotters. Og om Flo kan trylle og få Latifu klar til sønda'n, så er det mye på en gang.

Tror nok Gislason tilbake i Godset-drakta er kun en stor, våt drøm. Men siden dette nå blir kjent, har nok Flo/Deila allerede noe på gang.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jul 2010, 12:40 
Avlogget

rastafari skrev:
Tror nok Gislason tilbake i Godset-drakta er kun en stor, våt drøm. Men siden dette nå blir kjent, har nok Flo/Deila allerede noe på gang.

Hadde det skejdd hadde jeg daua av lykke :P

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jul 2010, 20:33 
Avlogget

Dette er sykt gode nyheter, deilig at noen har lagt litt grunker på bordet så vi kan forsterke før høstsesongen. Når det er sagt kan jeg ikke etter beste evne forstå at noen mener David Nielsen er en forsterkning. Han var dårlig når han var i Godset og har ikke blitt bedre nå. Ser at vi har fått nei på Sæternes, tror nok vi får det samme på Sundgot. Hulsker har jeg ikke lyst på, selv om han sikkert kan heve moralen i laget i harde perioder. Gislason blir alt for dyr, men det hadde vært en moro med han på midten. Blir spennende å se hva som kommer inn, gleder meg!

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jul 2010, 21:06 
Avlogget

Marerittscenario : Alle midlene blir svidd av på sign on fee til Rune Hagen!

Fra spøk til alvor.
Ser mange ønsker seg Knarvik. Jeg mener vi først og fremst trenger noen som kan ta de defensive oppgavene på midten, ikke en offensiv playmaker.
Tar heller Haugen enn Knarvik m.t.p. hva vi har fra før og balansen i stallen.
Håper det finnes midler til noe mer enn en halvårig leieavtale for en spiss også. Vi trenger back-up for Marcus som alltid er ute med skader og karantener fra tid til annen.
Ola er ikke mannen, mener jeg.
Rnkovic skulle jo strengt tatt ikke hatt noe i Tippeligaen å gjøre, men har faktisk gjort nytte for seg akkurat som jeg håpet på før sesongstart (Dog i noe større grad på A-laget og ikke bare på Team SIF), og er i mine øyne pr.dags dato et farligere angrepsvåpen enn Ola.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jul 2010, 23:39 
Avlogget
Brukerens avatar

ArneSvingen skrev:
...deilig at noen har lagt litt grunker på bordet så vi kan forsterke før høstsesongen...

Hvor kommer disse pengene fra, tror du? Mener du at Meetball (eller andre!?) har åpnet pungen? Jeg gjetter på at det er frigjorte midler grunnet kommende spillersalg. Jeg skal ikke spekulere i hvem som blir solgt...

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jul 2010, 15:16 
Avlogget
Brukerens avatar

1907 skrev:
ArneSvingen skrev:
...deilig at noen har lagt litt grunker på bordet så vi kan forsterke før høstsesongen...

Hvor kommer disse pengene fra, tror du? Mener du at Meetball (eller andre!?) har åpnet pungen? Jeg gjetter på at det er frigjorte midler grunnet kommende spillersalg. Jeg skal ikke spekulere i hvem som blir solgt...

Må være "nye" penger, Meatball eller andre. Økonomisk status gjør at vi ikke får investere i nye spillere sjøl. Må isåfall selge noen først.

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jul 2010, 16:39 
Avlogget

Etter hva jeg har hørt er det en sponsor som har lagt i litt penger. Kan være at de allerede har solgt noen også som du sier, men synes da det er rart at det ikke er kommet frem i media. Det kan nok hende det skjer litt utover uken, men hvilke spillere skulle være solgt? Keita og Alfred tviler jeg på for Jossen har sagt at de ikke har hørt noe mer fra tyrkia. Hvis Marcus er solgt så er det en meget godt bevart hemmelighet.

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jul 2010, 17:27 
Avlogget
Brukerens avatar

Tror nok også at det er en av sponsorene som har spyttet i noen kroner.. har vi ikke akkurat fått inn en ny sponsor da..? Men har jeg skjønt riktig.. Vi snakker vel om lån ut sesongen, ingen kjøp?

Godset til jeg dør!
MOT!

Arnesvingen - Felt 3

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jul 2010, 19:09 
Avlogget
Brukerens avatar

AS2 skrev:
Tror nok også at det er en av sponsorene som har spyttet i noen kroner.. har vi ikke akkurat fått inn en ny sponsor da..? Men har jeg skjønt riktig.. Vi snakker vel om lån ut sesongen, ingen kjøp?

Dette lurer jeg også veldig på. Synes egentlig det virker litt bortkastet å bruke forholdsvis store summer på å hente spillere for en kort periode. Når vi skulle opp fra adeccoligaen var saken en annen. Nå burde det kanskje bli prioritert å hente spillere med en fremtid i klubben. Er ikke så mange av dem i øyeblikket..

Noen som kunne være aktuelle av disse unge, gode spillerne?
Thomas Lehne Olsen
Alexander Ruud Tveter
Olav Tuelo Johannessen
Piotr Leciejewski
Per Egil Flo
Ulrik Flo

av mer meritterte spillere som trolig koster mer ønsker jeg meg:
Bojan Zajic
Stefan Gislason
Arild Sundgot
Espen Ruud

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jul 2010, 20:47 
Avlogget
Brukerens avatar

3047 skrev:

Noen som kunne være aktuelle av disse unge, gode spillerne?
Thomas Lehne Olsen
Alexander Ruud Tveter
Olav Tuelo Johannessen
Piotr Leciejewski
Per Egil Flo
Ulrik Flo

av mer meritterte spillere som trolig koster mer ønsker jeg meg:
Bojan Zajic
Stefan Gislason
Arild Sundgot
Espen Ruud

Per Egil Flo skulle jeg gjerne hatt, sammen med Lehne Olsen.

Ta bort Ruud så er jeg enig i de meritterte også.

Har du lyst til å bidra i tifo-gruppa, vet du hvordan du skal få tak i meg ;)

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jul 2010, 21:10 
Avlogget
Brukerens avatar

Tror heller ikke vi har solgt noen. Mente bare at vi måtte ha gjort det om vi skulle ha finansiert dette sjøl.

Synes imidlertid det greit med et par korttidsleier med de skadegreiene vi har nå.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 501 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 34  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-10 i Elvebyen Drammen! - Innholdsoversikt | Siteman CMS - KP